söndag 28 augusti 2011

Bröllopstårta!!




Fick äran att göra en bröllopstårta så här på sensommaren, jätteroligt!! Det var min första riktigt stora våningstårta. Lite nervöst var det, men kände mig ganska säker på att jag skulle ordna det, vilket gick över förväntan :)  Att få göra en bröllopstårta är för mig bland det största och roligaste man kan göra!

Men snacka om att man ger allt och faller pladask! Jag hann varken äta eller dricka och var skapligt mör när tårtan var hämtad och man insåg att uppdraget var slutfört!

Önskemålet var bl a  färgmässigt, svart och  turkos med inslag av silver med vit botten. 
Fyrkantig våningstårta.
Fyllningen består av mörk chokladmousse, tropisk mousse och färsk passionsfrukt i ljusa bottnar. Spacklade med vaniljfrosting och täcka i sp/marsipan. Dekor i fp och sockerpärslor.





Grattis Hannele & Joel 
och lycka till i ert fortsatta liv tillsammans!!


5 kommentarer:

  1. Vilken härlig drömtårta! Gillar särskilt kaskaden av vackra blommor.

    SvaraRadera
  2. Så läckert med de turkos-svarta banden runt! :) Verkligen fin tårta, bra jobbat :D och jag känner igen det där med att man inte har tid att få i sig nått medan man arbetar ;))

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fin tårta Hanna, synd att jag redan är gift!!

    SvaraRadera
  4. Detta är nog den finaste tårta jag sett :)

    SvaraRadera
  5. Tusen tusen Tack Hanna för den underbara tårtan =)Jag rekommenderar Hanna stort!

    Tack för att du tog dig tid att lyssna och krångla med oss. DU ROCKAR på tårtor =) tack igen Hanna

    SvaraRadera